Is een gecombineerde "Graph Bible Search Result" mogelijk?
Beste,
Voor een Ichtus groep heb ik het volgende week over vasten, dit vanuit Jesaja 58, Jeremia 14 en Zacheria 7. Zodat ik via Logos 7 Silver bezig geweest ben met het thema "Fasting and Abstinence" en dan vooral met de (root-)woorden vast(t)en [צום], toewijding [נזר] en vasten [νηστεία].
Nu wens ik eigenlijk deze resultaten samen visueel weer te geven met behulpvan de vier infografieken van 'Grapgh Bible Search Result', maar hoe? Tot nu toe kan ik deze enkel afzonderlijk visueel weergeven; dit enkel in de bijbels met een reverse-interlinear, terwijl ik ze eigenlijk naar de NBV wil weergeven. Met als hopelijk gevolg, dat deze woorden ook visueel bij kunnen dragen...
EDIT: Omslachtig gevonden via [Search > Morph] <Root = lbs/he/צום> | <Root = lbs/he/נזר> | <Root = lbs/el/νηστεία>.Kunnen deze resultaten ook worden samengevoegd? Zijn er ook eenvoudigere methodes?
Comments
-
Shalom!
Ik weet niet of ik je goed begrijp. Als je in één zoekopdracht naar deze drie wortels zoekt, dan moeten zij ook gezamenlijk in een grafiek weergegeven worden, zie de volgende link:
https://ref.ly/logos4/Search?kind=BibleSearch&q=((%5bfield+bible%2c+content%5d+%3CRoot+%3d+lbs%2fhe%2f%D7%A6%D7%95%D7%9D%3E)+OR+(%5bfield+bible%2c+content%5d+%3CRoot+%3d+lbs%2fhe%2f%D7%A0%D7%96%D7%A8%3E)+OR+(%5bfield+bible%2c+content%5d+%3CRoot+%3d+lbs%2fel%2f%CE%BD%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%B1%3E))&match=nostem&in=raw:Single%7CResourceId%3dLLS:1.0.710
Ollie Pindakaas said:enkel in de bijbels met een reverse-interlinear, terwijl ik ze eigenlijk naar de NBV wil weergeven.
De NBV mist helaas de onderliggende morfologische tags. Het enige wat je kunt doen is de NBV laten weergeven naast de reverse-interlinear waarin de zoekopdracht uitvoert (zie weer de bovenstaande link).
Door te zoeken op de wortels zul je trouwens ook een aantal treffers krijgen die niet relevant zijn (bijvoorbeeld נֵֽזֶר - diadeem).
Veel zegen!
0 -
Kbleek idd niet goed wakker te zijn, ik vergat de OR optie te gebruiken in deze zoektocht...
De eigenlijke bedoeling is om aan mijn mede Ichtianen een indruk te geven wat 'vasten' op zich kan betekenen; vandaar de keuze voor deze drie woorden. De bijhorende strongs blijken H5144-5145 (toewijding), H6684-6685 (vasten) en G3522 (vasten).
Echter heb ik dan resultaten in een Engelse vertaling, terwijl de meeste het toch prettiger vindt om in het Nederlands te lezen. Gelukkig heb ik een manier gevonden om deze alsnog in de NBV 'terug te vinden':
- In bijv. de NASB95 zoek naar <H5144-5145> OR <H6684-6685> OR <G3522>
- Deze zoekresultaten opslaan in een "Passage list"
- In deze "Passage list" is er weer de mogelijkheid om een andere vertaling te kiezen.
Ach, kdenk niet dat ze deze zullen gebruiken. Doch heb ik deze tijd niet verloren, kheb het bovenstaande erbij geleerd...
0