Beginnend theoloog student zoekt hulp voor Logos.

Marc
Marc Member Posts: 11

Hallo allemaal, dit is m'n eerste bericht dat ik hier plaats op dit forum. Ik hoop komend schooljaar theologie te gaan studeren op de CHE. Is Logos een programma wat erg handig is om te gebruiken tijdens m'n studie? Zo ja vroeg ik me af iemand me zou op weg kunnen helpen in het programma Logos. Welke pakket raden jullie me aan om aan te schaffen? Er zijn zoveel verschillende soorten en veel zijn ook best prijzig. Verder leek mij de functie om 'personal books' te maken erg handig, maar ik kan de 'utilities' niet vinden. Is dit een functie waar je voor moet betalen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van m'n vragen!

Comments

• Jeroen Venus
    Jeroen Venus Member Posts: 14

Hallo Marc,

Logos is een fantastische tool waar ontzettend veel mee mogelijk is. Voor zowel tijdens als na je studie. Voordat je het aanschaft lijkt het me verstandig om te checken of de CHE ook gebruik maakt van Logos. Er zijn nl. ook wel andere, enigszins vergelijkbare tools en het lijkt me voor jou handig om te werken met de tool die de CHE adviseert. Daarnaast hebben hogescholen/universiteiten vaak dan ook de mogelijkheid om Logos met korting aan te schaffen.

Kan je hier iets mee?

groet

Jeroen

• Marc
    Marc Member Posts: 11

Ha Jeroen,

Ik zal het eens vragen. Als student helpen de kleine beetjes ;)

Al zou ik voor Logos kiezen, wat is dan het beste pakket?

Nog even terugkomend op die personal books, is dat een gratis optie?

• Jeroen Venus
    Jeroen Venus Member Posts: 14

Hallo Marc,

Wat precies het beste pakket is, kan ik niet zeggen. Als ik het me goed herinner, had ik ook een aanbeveling van de universiteit welk pakket het beste aan te schaffen. Je kunt het trouwens gratis downloaden en dan heb je gelijk een aantal gratis boeken in bibliotheek en kan je er een beetje mee experimenteren. Personal books zal, denk ik, een algemene optie zijn.

Succes met je keuze!

groet

Jeroen

• Luuk Dondorp
    Luuk Dondorp Member Posts: 100

Nog even terugkomend op die personal books, is dat een gratis optie?

Dag Marc,

Personal Books is 'gratis' en geïntegreerd in Logos. 
    Eens met Jeroen, om eerst eens het CHE om advies te vragen.

Ik zou eerst - zoals `Jeroen ook zegt - kiezen voor de gratis Logos 9 'engine' en dan zelf de losse resources/boeken aan te schaffen die je echt nodig hebt. 

Een pakket is prijstechnisch boeiend omdat je veel boeken voor een lage prijs per boek krijgt, maar er zit vaak een hoop boeken in die je toch nooit gebruikt. Echter: een pakket kan ook net die ene dure commentaar serie oid bevatten, die als losse aankoop een stuk duurder zou zijn dan de prijs van het hele pakket. 
    Ik zou eerst eens kijken wat je nodig hebt en dan eens in de pakketten snuffelen wat de beste inhoud voor de prijs geeft. 

Succes en veel plezier met je studie!