Logos 4 and french Bible
Comments
-
Hey John,
It's William Cotnoir, (a Sembeq Student)
Can I transfer my Logos Pc package to a Logos Mac Version? is that a possibility...
or Do I need to Spend a considerable amount to re-purchase my ressources?
This will help me choose to convert to MAC or not.
William Cotnoir
0 -
Hi William! Great to hear from you. You do NOT need to buy a new MAC Package. It is a free download for the engine. Follow this link
http://downloads.logos.com/LBS4/LBS4MacInstaller/Logos4Mac.dmg.I have been running both the PC version and the Mac version on my MAC while the MAC side gets all of the Logos 4 features. It generally runs great, although now and then people have run into bugs. There are a few parts of the Mac version that are not yet working (sentence diagramming is one example) but most of the rest works great and runs exactly like Logos 4 for the PC.
Once you install the L4 for Mac when it runs (if you are online) it will sync itself with Logos' servers, note what resources you own and automatically download them (it will take several hours). Pretty cool and works great.
John
0 -
Don't forget to vote here :
It may speed up French books/features development.
0 -
I have posted on the logos uservoice website the suggestion to key the LSG to lexica even if they are in English. The Online Bible has long provided this capability allowing us to look up strong numbers.
If you are in support of this idea, vote for it here:
0 -
Hello all:
I am in the process of memorizing a passage of scripture in French, and need some pronunciation help, as even with 12 hours of college French and diligent work in Rosetta Stone I am still not fluent by any means. I looked for La bible du Semeur on audio online, but there doesn't seem to be one. Can someone help?
I would prefer to have a link to an audio version, but if that's not possible, perhaps someone would have the gadgets necessary and take a few moments to record 1 Pierre 4:16-19 in this version.
By the way...was there ever a French Logos forum begun? I'd like to have a link if so.
Merci!
Esther
0 -
Salut Thierry, tu tiens ces nouvelles d'où? Tu as du neuf sur une sortie de Logos 4 en français?
0 -
0
-
Je vais cette année au centre évangélique à Lognes... et je vais demandé aux responsables s'il faut encore attendre longtemps avant de voir plusieurs versions en français apparaître sur LOGOS 5. Dans une à deux semaine je pourrais vous en dire plus...
0 -
J'ai parlé hier avec un des responsables des éditions clés... surprises, Bible online ne sera pas intégré dans logos, mais il semblerait qu'au centre évangélique de Lognes cette année, une nouveauté de taille verra le jour chez eux. Il n'a pas été très clair... je me croyais chez Apple avec la loi du secret jusqu'au jour J :-))
Bon cela n'arrange pas les choses pour les petits Français que nous sommes... surtout que je viens de prendre Logos 5 qui est excellent, mais avec une bible en français
0 -
Has anyone had success using La Bible Online on a Mac?
Too bad La Bible Online won't be integrating with Logos.
0 -
Ca, c'est une déception de taille, je trouve. Alors qu'on avait les moyens de se doter d'un outil puissant et standard en Français, on se retrouve sans rien. [:(]
Un vrai recul pour la francophonie
0 -
Bon je vais devoir m'excuser auprès de chacun des lecteurs. J'ai effectivement rencontré aujourd'hui un responsable des éditions clé et je peux vous dire que 2013 sera l'année french sur logos. Oui, oui je sais, je me contredis par rapport au dernier message... cela arrive à tout le monde non ? J'ai mal compris le responsable que j'ai eu au téléphone. Alors voilà ce que je peux dire : Logos va nous parler français et aura des ouvrages (Bible, livre, commentaire, interlinéaire....en français.).
Comment être sûr que je ne vous raconte pas de boutade... je l'ai vu de mes propres yeux tourner sur un MAC aujourd'hui. Oui Logos avec la Bile NBS fonctionne et bien sûr le reste devrait suivre. Espérons que les éditeurs serons ouverts et compréhensible concernent la numérisation de leurs ouvrages.
Bon, suite de cet épisode en 2013... je suis impatient tout de même, j'avoue.
0 -
Aaaah !
C'est beaucoup mieux comme ça ! Bon, on n'a plus qu'a espérer que ça vienne vite quand même ! Juste après mon dernier message, j'ai du dire à ma mère (qui est sur mac) qu'aucune solution d'étude biblique solide pour mac n'existait. Je vais pouvoir lui dire que ça va changer.
Sais-tu s'il y a moyen de donner un coup de main en beta-test ? Ca permettrait de profiter des ressources et de faire avancer le projet...
0 -
I really don't recommend Strong's to anyone!
Francis said:I have posted on the logos uservoice website the suggestion to key the LSG to lexica even if they are in English. The Online Bible has long provided this capability allowing us to look up strong numbers.
If you are in support of this idea, vote for it here:
Disclosure!
trulyergonomic.com
48G AMD octacore V9.2 Acc 120 -
Ce que je peux dire concernant le coup de pouce... c'est qu'il me semble que cela pourrait être envisagé. Si j'ai des informations plus précises sur le sujet, je vous tiens au courant.
0 -
Those of you who want a French (or any other) interface should read Help translate Logos 5 into another language!
Mac Pro (late 2013) OS 12.6.2
0 -
I just found this on the Notifications page:
Looks like there may finally be some French resources on the way.[:)]
Mac Pro (late 2013) OS 12.6.2
0 -
Bibliothèque de Modules Libres en francais pour Logos
0 -
Edwin Sully PAYET said:
Bibliothèque de Modules Libres en francais pour Logos
Est-ce légal que tous cela?
0 -
aucune idee!
faut demander a Logos...
0 -
Edwin Sully PAYET said:
aucune idee!
faut demander a Logos...
Le site n'est pas de Logos, on dirait une page personelle.
0 -
I just took a look on the Pack Découverte Clé. I can see how this would be of interest to starters but for those of us who are further along, most of it are resources of little usefulness. I am interested in getting French Bibles other than the old LSG from Logos (which is not formatted very nicely). It seems at this point that it's all or nothing. I would like to suggest that Logos and Clé consider allowing purchase of individual resources.
0 -
Hi, Editions Clé is working hard to get more resources ready which will include more French Bibles. Stay tuned!
Meinhild
0 -
[Y]
0 -
Pour ce qui ne savait pas Logos a un forum et d'autres chose pour le français finalement!
Page d'accueil : logos.com/fr
Forum : http://community.logos.com/forums/120.aspx
Facebook: facebook.com/logosfr
Faithlife: https://faithlife.com/francais/About
Twitter: @logosfr
Google Plus: https://plus.google.com/114734397547723484823/posts
0