Interessante externe links om te delen
Beste medegebruikers van Logos,
Recent vernam ik dat aan mijn faculteit Theologie (KU Leuven, Leuven, België) iets interessants. Omdat ik hier op Logos tot geen actieve thread zag, om dergelijke interessante externe links te delen, dacht ik dat dit nieuws een interessant begin is.
Dus bijdeze een eerste interessante externe link over Theologie:
[quote]Grote onderzoekssubsidie voor onderzoek tekstkritiek van het NT
Het FWO heeft één van haar prestigieuze Odysseus Type I-beurzen toegekend aan Christina M. Kreinecker voor een vijfjarig project: ‘1Cor – Text, Transmission and Translation of 1 Corinthians in the First Millennium’.'.
Hopelijk volgen er meerdere interessante links om te delen...
Comments
-
Bedankt voor het delen!
0 -
[quote][url=https://www.rug.nl/education/summer-winter-schools/religious-heritage/]Sites, Objects and Practices of Hope: Religious Heritage in Amsterdam and Groningen[/url]
How can religious sites, objects and practices give hope for the future? In this summer school, students will dive into the world of religious heritage, focusing on past, present and future. They will meet with experts from museums, universities, faith communities and religious heritage professionals and learn about the role of heritage in musealisation, multifunctional use of religious buildings and the life of religious communities.
0 -
De kenniskist van de oudheid ‘De drie keer grote’: dat is de letterlijke betekenis van Trismegistos. Het is een epitheton uit de antieke godenwereld, maar ook de naam van een project dat die omschrijving steeds meer waarmaakt. Trismegistos brengt gegevens samen over alle mogelijke geschreven bronnen uit de oudheid, inmiddels zo’n 900.000. De reikwijdte en aanpak van het project zorgen ervoor dat onderzoekers uit verschillende disciplines niet alleen hun studiemateriaal maar ook elkaar beter kunnen vinden.
0