WIVU gearriveerd

Hans van den Herik
Hans van den Herik Member Posts: 345 ✭✭

Beste allen,

Voor de degenen die ooit met SESB (Stuttgarter Elektronische StudienBibel) werkten en daarbij de beschikking hadden over de WIVU database: deze is nu eindelijk gearriveerd in Logos 6/7!!

http://community.logos.com/forums/t/131523.aspx

Hopelijk komen nu ook nog een keer nieuwere Bijbelvertalingen beschikbaar!

Hans

Comments

• HJ. van der Wal
    HJ. van der Wal Member Posts: 1,761 ✭✭✭

Shalom Hans!

Bedankt voor dit bericht!

Ik heb nog nooit met de WIVU database gewerkt, aangezien ik de SESB aangeschaft heb rond dezelfde tijd dat Logos 4 uitkwam. Het is voor mij dus een leuk extraatje om hier eindelijk gebruik van te kunnen maken. Geweldig dat Logos oude databases niet aan hun lot overlaat.

Hopelijk komen nu ook nog een keer nieuwere Bijbelvertalingen beschikbaar!

[Y] Er is onlangs wel een tweede medewerker aangenomen voor de Duitstalige markt. Hopelijk worden de Nederlandstaligen niet vergeten.

• Hans van den Herik

Hartelijke dank voor de info. Dat laatste is goed nieuws. Is er een mogelijkheid deze persoon (of de uitgevers) te benaderen zodat er nu echt werk gemaakt wordt van goede Nederlandse Bijbels en andere literatuur? De SESB was een prachtig product. Een universiteit waarmee ik connecties heb, ruilde Logos in voor een ander programma omdat zoiets als SESB niet meer bestaat... Ik zou dat best eens met een verantwoordelijke willen delen.

Hans

• HansK
    HansK Member Posts: 570 ✭✭

Ik heb onder Support Info de volgende versie gegevens staan:

2016-01-27T22:28:24Z

Is dat wel juist??

De file is in juni aangepast zie ik in de Library.

Hartelijke groeten van Hans

MacOS Sierra / Logos 7 Collector's Edition & All Base Packages / Logos Now

• Hans van den Herik

Even uit mijn hoofd geantwoord:

Volgens mij waren er bepaalde files in januari beschikbaar, zoals de zinsdiagrammen. Die kon je toen al gebruiken.

Ze waren echter nog niet benaderbaar in het menu morfologisch zoeken. De database daarachter is nu geimplementeerd.

Hans (vdH)

• HansK

Even uit mijn hoofd geantwoord:

Volgens mij waren er bepaalde files in januari beschikbaar, zoals de zinsdiagrammen. Die kon je toen al gebruiken.

Ze waren echter nog niet benaderbaar in het menu morfologisch zoeken. De database daarachter is nu geimplementeerd.

Hans (vdH)

Dank je Hans, zoiets moet het dan zijn. Heb jij dezelfde versie?

Hartelijke groeten van Hans

• HJ. van der Wal

Hans K said:

Is dat wel juist??

Dit is inderdaad de juiste versie. Zoals Hans vdH al aangaf is het nu (weer) mogelijk om linguïstische zoekopdrachten uit te voeren. Er is verder geen nieuw bestand gedownload.

• HJ. van der Wal

Een universiteit waarmee ik connecties heb, ruilde Logos in voor een ander programma omdat zoiets als SESB niet meer bestaat... Ik zou dat best eens met een verantwoordelijke willen delen.

Thomas Reiter is nog steeds bij Faithlife verantwoordelijk voor de "vreemde talen" in het algemeen.

Met hartelijke groeten, Hendrik-Jan

• HansK

Hans K said:

Is dat wel juist??

Dit is inderdaad de juiste versie. Zoals Hans vdH al aangaf is het nu (weer) mogelijk om linguïstische zoekopdrachten uit te voeren. Er is verder geen nieuw bestand gedownload.

Bedankt HJ voor de verklaring!